Jednodenní manažerské kurzy
Emoce v obrazech
Kurz Emoce v obrazech je zaměřen na podporu pečujícího personálu (pečovatele, sociální pracovníky, zdravotní sestry, aktivizační pracovníky apod.).
- Teoretický vhled do problematiky emocí, typologie a vznik emocí, emoce vznikající při výkonu povolání v pomáhajících profesích.
- Emotivita a citlivost pracovníků v pomáhajících profesích: Poruchy emotivity a její projevy včetně klasifikace - afekty, nálady, city a vyšší city, citové vazby a vztahy.
- Vliv emocí na prožitek a kvalitu života: Kvalita života, individuální prožívání a souvislosti mezi osobním a profesním životem pracovníka v pomáhající profesi.
- Emoční sebereflexe: Osobnost, temperament, schopnosti, vlohy a profesní kompetence a hodnoty. Schopnost sebepoznání ve vypjatých situacích včetně přijímání zpětné vazby. Práce a přístupy k základním emocím: Radost, smutek, překvapení, strach, znechu
Podpora soběstačnosti, aneb jak pomoci, ale nepřepečovat
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program vede účastníky k přijetí správného významu pojmu „soběstačnost“ ve vztahu k zákonu o sociálních službách. Jednotlivé moduly uvedou účastníka do kontextu aktivního stáří, stárnutí a kvality života, na základě čehož zvládá optimálně mapovat soběstačnost klienta. Identifikované limity v soběstačnosti následně dokáže promítnout do péče ve formě podpory, dopomoci a pomoci. V rámci praktické části se účastníci učí také reflektovat vybraná dilemata související se soběstačností.
Sexualita u seniorů
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář poskytne základní informace o problematice sexuality seniorů. Obsahem jsou témata se zaměřením na vývoj a rozvoj osobnosti ve vztahu k sexualitě seniorů a její role ve formování identity člověka v tomto vývojovém období.
OBSAH KURZU:
- úvod do sexuality a její důležitost
- vymezení pojmů sexualita, sexuální a pohlavní identita, sexuální orientace, rozdíl mezi formou a projevem sexuality
- co ovlivňuje sexualitu v seniorském věku a co může způsobit její nenaplnění
- formy sexuálního násilí, práce s obětí násilí
- pomůcky pro práci sociálního pracovníka v oblasti sexuality
Úvod do problematiky psychických poruch a problémů pro pracovníky sociálních služeb
OBSAH KURZU:
Seminář umožňuje účastníkům lépe se zorientovat v oblasti psychiatrie a psychických nemocí, kterých bohužel v dnešní uspěchané době neustále přibývá. Seznámí se s rozdělením, projevy, terapií a přístupem k lidem s duševní chorobou. Budou vedeni k porozumění těmto klientům a jejich potřebám, omezením i možnostem a vyvarování se takzvané stigmatizaci.
SPM - Marketing sociální služby
Záměrem kurzu je upevnit roli sociálních pracovníků ve vybraných tématech sociální práce v sociálních službách a posílit jejich profesní kompetence a praktické dovednosti. Účastníkům se dostane nejen špičkové výuky, ale také kvalitních vzdělávacích materiálů a podpory lektorů po celou dobu kurzu.
Celkový rozsah akreditovaného kurzu je 112 hodin. Z toho 48 hodin je realizováno distanční (on-line) a 64 hodin prezenční formou.
Platba kurzu bude rozdělena do 2 splátek (první v roce 2024, druhá v roce 2025).
| Téma | Datum |
| Role sociálního pracovníka v praxi individuálního plánování sjednané sociální služby | 10.11.2025 |
| Vedení týmu sociální služby v náročné situaci | 11.11.2025 |
| Jak se připravit na inspekci a obhájit dobrou praxi sociální služby | 2026 |
| Hodnocení kvality a efektivity sociální služby | 2026 |
| Stanovování krátkodobých a dlouhodobých cílů sociální služby | 2026 |
| Uplatnění manažerských dovedností v praxi | 2026 |
| Marketing sociální služby | 2026 |
| Závěrečné kolokvium | 2026 |
| Téma | Datum |
| Ochrana práv a omezování svobody včetně pohybu klienta sociální služby | 02.12.2025 |
| Multidisciplinární týmy v sociální práci v sociálních službách | 16.12..2025 |
| Financování sociální služby prostřednictvím více zdrojů | 2026 |
| Interní předpisy poskytovatele sociální služby | 2026 |
| Projev vážně míněného nesouhlasu v pobyt. soc. sl. v praktické rovině z pohledu poskytovatele | 2026 |
| Právo na přiměřené riziko klienta sociální služby | 2026 |
Verbálně nekomunikující - úvod k metodám AAK
Seminář zprostředkuje účastníkům základní informace o příčinách poruch komunikace, seznámí je s cíli metod alternativní a augmentativní komunikace (AAK), vymezí cílové skupiny uživatelů, pro které jsou metody vhodné. Absolventi se teoreticky v rámci prezentace na fotografiích seznámí s pomůckami a metodami AAK. V konkrétních kazuistikách budou seznámeni s různými problémy a překážkami, které s sebou komunikace skrze AAK přináší. Seminář se bude věnovat cílovým skupinám osob se zdravotním postižením i seniorů. Seminář seznámí s možnostmi využití technických prostředků při práci s uživatelem - počítač, tablet, komunikátory s hlasovým výstupem. Účastníci se seznámí s možnostmi užití alternativních metod a pomůcek komunikace při vizualizaci.
Praktický průvodce IP nejenom v pečovatelských službách
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář je určený zejména pro pracovníky v sociálních službách v návaznosti na vědomosti získané v primárním vzdělávání či v rekvalifikačním kurzu. Umožní účastníkům propojit teorii s praxí prostřednictvím odkazů na konkrétní příklady ze života poskytovatelů a nahlédnout na individuální plánování z úhlu, který jim přinese především pochopení, proč vlastně plánovat, co jsou osobní cíle, jak zjišťovat potřeby, schopnosti a možnosti uživatele. Dále je na příkladech z praxe poukázáno, jaká specifika platí pří plánování u uživatelů s demencí a s dalším zdravotním postižením nebo s omezením ve svéprávnosti. Cílem kurzu je, aby v jeho závěru účastníci mohli s úlevou říci: „Vždyť plánování je tak jednoduché a přirozené!“
SPM - Závěrečné kolokvium
Záměrem kurzu je upevnit roli sociálních pracovníků ve vybraných tématech sociální práce v sociálních službách a posílit jejich profesní kompetence a praktické dovednosti. Účastníkům se dostane nejen špičkové výuky, ale také kvalitních vzdělávacích materiálů a podpory lektorů po celou dobu kurzu.
Celkový rozsah akreditovaného kurzu je 112 hodin. Z toho 48 hodin je realizováno distanční (on-line) a 64 hodin prezenční formou.
Platba kurzu bude rozdělena do 2 splátek (první v roce 2024, druhá v roce 2025).
| Téma | Datum |
| Role sociálního pracovníka v praxi individuálního plánování sjednané sociální služby | 10.11.2025 |
| Vedení týmu sociální služby v náročné situaci | 11.11.2025 |
| Jak se připravit na inspekci a obhájit dobrou praxi sociální služby | 2026 |
| Hodnocení kvality a efektivity sociální služby | 2026 |
| Stanovování krátkodobých a dlouhodobých cílů sociální služby | 2026 |
| Uplatnění manažerských dovedností v praxi | 2026 |
| Marketing sociální služby | 2026 |
| Závěrečné kolokvium | 2026 |
| Téma | Datum |
| Ochrana práv a omezování svobody včetně pohybu klienta sociální služby | 02.12.2025 |
| Multidisciplinární týmy v sociální práci v sociálních službách | 16.12..2025 |
| Financování sociální služby prostřednictvím více zdrojů | 2026 |
| Interní předpisy poskytovatele sociální služby | 2026 |
| Projev vážně míněného nesouhlasu v pobyt. soc. sl. v praktické rovině z pohledu poskytovatele | 2026 |
| Právo na přiměřené riziko klienta sociální služby | 2026 |
Hodnocení kvality sociální služby a zavádění změn
PODMÍNKOU ÚČASTI NA TOMTO KURZU JE ABSOLVOVÁNÍ KURZU REVIZE VNITŘÍCH PRAVIDEL A POSTUPŮ REALIZACE SOCIÁLNÍ SLUŽBY.
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz navazuje na akreditovaný kurz Revize vnitřních pravidel a postupů sociální služby. Je určený pro účastníky se znalostmi základních metod revize, účelu a principů revize kvality sociálních služeb (pro metodiky sociálních služeb, vedoucí služeb apod.). Kurz poskytne doporučení pro revizi konkrétních oblastí poskytování sociální služby, koordinování procesu revize v rámci organizace a motivaci pracovníků služby ke spolupráci na revizi. Obsah kurzu je vedený aktuálně platnou legislativou (zákon o sociálních službách, provádění vyhláška, občanský zákoník ad.), se zohledněním specifik různých typů sociálních služeb a očekávání. Cílem je předat účastníkům přehled kritérií vztahujících se k legislativě a doporučit konkrétní techniky a postupy pro praxi použitelné v sociálních službách.
Zdravotnické minimum pro pracovníky terénních a ambulantních služeb - znalost, zkušenost, intuice
V rámci vzdělávacího programu se účastnící seznámí s funkcí lidského těla, se zaměřením na geriatrii, získají informace o základních a nejčastějších onemocněních ve stáří, jejich projevech a patologiích. Dozví se, jak správně reagovat a pomoci při náhlé změně zdravotního stavu klienta v domácím prostředí, jakožto často první kontakt. Osvojí si praktickou dovednost a obsluhu dnes již běžně používaných zdravotnických přístrojů a pomůcek v domácnosti. Tento kurz bude také zaměřený na téma pečování o člověka na lůžku, hygiena na lůžku a manipulace s člověkem s inkontinencí.
Virtuální realita - demence
- Jak demence ovlivňuje mozek a osobnost člověka – výklad s použitím názorného instruktážního filmu.
- Virtuální realita – vlastní prožitek účastníka, pohled na svět očima člověka s demencí.
- Diskuze nad vlastními prožitky, vhled do potřeb člověka s demencí.
- Praktická doporučení vedoucí k podpoře spolupráce mezi pečovateli v pobytových sociálních službách i v domácím prostředí a směřující k jistotě a bezpečí osoby s demencí i samostatných pečovatelů.
Ochrana práv uživatelů sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Cílem vzdělávacího programu je posílit odborné kompetence pracovníků poskytujících sociální služby v oblasti ochrany práv uživatelů.
Účastníci získají přehled o právních normách vztahujících se k ochraně práv uživatelů sociálních služeb a seznámí se s možnostmi jejich praktické aplikace. Důraz je kladen také na význam a správné vedení dokumentace související s ochranou práv uživatelů. V průběhu programu si účastníci osvojí dovednosti potřebné k tomu, aby dokázali tyto požadavky účinně uplatňovat ve své každodenní praxi.
-
Zvýšení odborných kompetencí pracovníků
-
Právní rámec ochrany práv
-
Aplikace práva v praxi
-
Dokumentace
-
Standardy kvality a vnitřní pravidla
-
Praktické situace a řešení
Zvládání problémových situací zejména v pečovatelských službách
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je zaměřený na praktické zvládání problémových situací v souladu s legislativními normami, standardy kvality a právy osob, které pracovníci řeší v rámci poskytování zejména terénních služeb sociální péče, ale mnohá témata jsou průřezová napříč všemi typy služeb. Jedná se o rizikové oblasti, se kterými se většina pracovníků setkává a na které hledá odpovědi. Témata budou doplňována a řešena aktivně v průběhu kurzu na základě problémových situací vnesených účastníky.
- Definování problémových situací, se kterými se pracovníci setkávají ve své praxi a způsoby jejich řešení
- Hranice v poskytování sociální služby a jak je nastavit
- Spolupráce s rodinou
MBA - Koncept zdravého stárnutí a sociální integrace
Konflikt a jeho řešení
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku porozumění a zvládání konfliktu, se kterým se každý člověk setkává v pracovním i soukromém životě. Probírat se bude i komunikace při řešení konfliktu a dostatečný prostor je vymezen i na rozpoznání příznaků konfliktu a vysvětlení spojitosti mezi konfliktem a emocemi.
OBSAH KURZU
- Co je konflikt: definice konfliktu, prevence konfliktu, důsledky; fáze konfliktu; varovné příznaky, odlišnosti, polarita, separace, destrukce.
- Prevence konfliktu: jak konfliktům předcházet, rozlišování postojů a zájmů, projevy těla.
- Styly a druhy řešení konfliktů: únik, konfrontace (agrese), kompromis, přizpůsobení se názoru protistrany, spontánní řešení x záměrné řešení.
- Nácvik různých druhů řešení konfliktů: simulace případových situací z reálného prostředí, hledání různých alternativ, výběr vhodných řešení.
Zvládání problémových situací zejména v pečovatelských službách
Kurz je zaměřený na praktické zvládání problémových situací v souladu s legislativními normami, standardy kvality a právy osob, které pracovníci řeší v rámci poskytování zejména terénních služeb sociální péče, ale mnohá témata jsou průřezová napříč všemi typy služeb. Jedná se o rizikové oblasti, se kterými se většina pracovníků setkává a na které hledá odpovědi. Témata budou doplňována a řešena aktivně v průběhu kurzu na základě problémových situací vnesených účastníky