Jednodenní manažerské kurzy
Komunikace v obtížných situacích
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
OBSAH KURZU:
Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku komunikace v sociálních službách v souvislosti se situacemi, které mohou být obtížné jak pro klienty, tak i pro pracovníky.
Východiskem pro pochopení podstaty zvládnutí komunikačně náročné situace je seznámení účastníků se základními druhy komunikace – verbální, neverbální a sociální a s jejich vzájemným propojením.
- neverbální komunikace při kontaktu se seniory a s klienty se zdravotním postižením
- efektivní komunikace a aktivní naslouchání
- lidský vztah mezi klientem a pracovníkem
- komunikační bariéry
- obtížné rozhovory na téma smrt, sex, domácí násilí
Příprava poskytovatelů sociálních služeb na inspekci kvality
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Kurz je určen především vedoucím a sociálním pracovníkům, ale i pracovníkům poskytujícím přímou péči uživatelům sociálních služeb. Účastníci se seznámí se základními informacemi týkajícími se legislativního ukotvení inspekcí kvality sociálních služeb, s celým průběhem inspekce, jejím předmětem, inspekčním protokolem, s nápravnými opatřeními a rizikovými oblastmi při naplňování standardů kvality. Budou uvedeny a diskutovány příklady dobré praxe poskytovatelů, nejobávanější kontrolované oblasti a nejčastějších pochybení poskytovatelů sociálních služeb.
Motivace versus manipulace klientů v sociálních službách
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář představuje jedno ze základních témat současné sociální praxe napříč všemi sociálními službami i cílovými skupinami. Klade si za cíl vyvolat u pracovníků v přímé péči diskuzi a rozmýšlení nad skutečnou kvalitou poskytování služeb. Prostřednictvím konkrétních kazuistik, společných cvičen a brainstormingu nacházíme odpovědi na otázky efektivnosti nejpoužívanějších komunikačních technik. Diskuze nad tématem vedou k objevování hodnotových priorit i postojů a jejich upevňování či vymezování se vůči špatné praxi, která nemusí být vůči klientovi šetrná a ohleduplná. Účastníci se seznámí se základními technikami správné a vhodné motivace uživatelů, realizací individuálních plánů dle specifik cílových skupin a vymezí si základní hranice mezi motivací a manipulací.
- Úvod do problematiky tématu
- Rozdíly mezi motivací a manipulací
- Motivace na základě potřeb uživatele a svobodné vůle
- Nastavení individuálních plánů klienta
- Příklady dobré praxe
Setkání s duševním onemocněním v sociálních službách
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Personál v sociálních službách se velmi často setkává s klienty s duševním onemocněním, kteří vyžadují specifický přístup a práce s nimi je velmi náročná. Zaměstnanci jsou velmi často konfrontován s tím, že před ním stojí klient, který se chová a jedná nepochopitelně. Tento kurz umožní získat povědomí o duševních onemocněních, pomůže se zorientovat v tom, co vše může konkrétní diagnóza znamenat.
Co nejdéle doma aneb jak podpořit domácí péči
MBA - Sociální politika I
Vstupní vzdělávání certifikátorů odborné způsobilosti adiktologických služeb - 2. část
Vstupní vzdělávání je určeno pro nové zájemce o pozici certifikátora odborné způsobilosti adiktologických služeb. Rozsah vzdělávacího běhu je 4 školicí dny s rozdělením na 2 dvoudenní části. Úspěšný absolvent se musí zúčastnit obou vzdělávacích částí a absolvovat závěrečný test.
Obsah:
- Koncepce rozvoje adiktologických služeb
- Etický kodex certifikátora
- Certifikační řád
- Příprava a realizace místního šetření
- Hodnocení standardů - teorie, pravidla, doporučení
- Obecné standardy
- Speciální standardy
Kvalita je víc než jen papíry!
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář "Kvalita je víc než jen papíry!" ukazuje praktickou cestu ke skutečné kvalitě v sociálních službách prostřednictvím hodnot a zlepšování vnitřní kultury organizace. Motivace, postoje a hodnoty jednotlivých pracovníků a jejich pocit spokojenosti a profesionality jsou pro kvalitní službu to stěžejní. Budeme hledat odpověď na otázku: Co musíme udělat pro to, aby nás práce bavila a chtěli jsme ji dělat dobře a kvalitně?
OBSAH KURZU:
- Co je to kvalita
- Buďme profi! Něco o profesionalitě
- Motivace, postoje a hodnoty pracovníků a jejich vliv na pracovní výkon
- Atmosféra na pracovišti
- Hodnoty organizace jako ukazatel na cestě ke kvalitě
- Praktické nástroje zlepšování organizační kultury a budování spokojeného týmu
- Jak pracovat s etikou
Vykazování odbornosti 913
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka (sluchátka jsou lepší než reproduktory, protože nevytváří zvukovou vazbu a ozvěnu mezi mikrofonem a sluchátky, nerušíte tak ostatní)
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Obsah semináře
- metodika pro pořizování a předávání dokladů VZP ČR
- kontrolní činnost zdravotních pojišťoven, vzájemná práva a povinnosti, kompetence
- zdravotnická dokumentace, její obsah a vedení
- úhrada poskytnuté péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
- principy a možnosti plánování avedení realizace oš. péče
- ORP a jeho vyplňování
- spolupráce ze ZP
MBA - Sociální politika II
Práce s rodinou klienta sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Seminář odpovídá na otázky poskytovatelů sociálních služeb, kteří se setkávají s rozdílnými představami svých uživatelů a jejich rodin. Účastníci semináře získají nový pohled na práci s nespokojenou rodinou či uživatelem, který pod vlivem svých blízkých nespolupracuje a stává se problémovým. Upevní si kompetence a vymezí si pravidla díky novým a alternativním způsobům práce s rodinou klientů sociální služby.
OBSAH KURZU:
- Úvod do problematiky tématu
- Vymezení problémových okruhů pro práci s rodinou
- Základní legislativní rámec
- Základní techniky řešení konfliktů
- Práce se statutem stížností a podnětů ze strany rodiny
- Techniky krizové intervence
- Základní pravidla pro komunikaci s rodinou
Sociální pracovník manažerem
Záměrem kurzu je upevnit roli sociálních pracovníků ve vybraných tématech sociální práce v sociálních službách a posílit jejich profesní kompetence a praktické dovednosti. Účastníkům se dostane nejen špičkové výuky, ale také kvalitních vzdělávacích materiálů a podpory lektorů po celou dobu kurzu.
Celkový rozsah akreditovaného kurzu je 112 hodin. Z toho 48 hodin je realizováno distanční (on-line) a 64 hodin prezenční formou.
Platba kurzu bude rozdělena do 2 splátek (první v roce 2024, druhá v roce 2025).
| Téma | Datum |
| Role sociálního pracovníka v praxi individuálního plánování sjednané sociální služby | 10.11.2025 |
| Vedení týmu sociální služby v náročné situaci | 11.11.2025 |
| Jak se připravit na inspekci a obhájit dobrou praxi sociální služby | 2026 |
| Hodnocení kvality a efektivity sociální služby | 2026 |
| Stanovování krátkodobých a dlouhodobých cílů sociální služby | 2026 |
| Uplatnění manažerských dovedností v praxi | 2026 |
| Marketing sociální služby | 2026 |
| Závěrečné kolokvium | 2026 |
| Téma | Datum |
| Ochrana práv a omezování svobody včetně pohybu klienta sociální služby | 02.12.2025 |
| Multidisciplinární týmy v sociální práci v sociálních službách | 16.12..2025 |
| Financování sociální služby prostřednictvím více zdrojů | 2026 |
| Interní předpisy poskytovatele sociální služby | 2026 |
| Projev vážně míněného nesouhlasu v pobyt. soc. sl. v praktické rovině z pohledu poskytovatele | 2026 |
| Právo na přiměřené riziko klienta sociální služby | 2026 |
Pokojná smrt - akceptace a základy komunikace
Pracovníci sociálních služeb, zejména ve službách pobytových, se při své práci často setkávají se smrtí a umíráním. Nikdo se nemůžu na smrt zcela připravit. Se smrtí se nelze smířit ani jí ignorovat, je a bude součástí našich životů, je a bude součástí sociální péče.
Pracovníci v sociálních službách musí se smrtí umět pracovat z několika různých pohledů či pozic. Sami se musí vyrovnávat a zpracovat skutečnost, že uživatelé sociálních služeb, o které pečují, odcházejí a umírají. Mlčet o tom či předstírat, že se to neděje, není řešením. Je ale i velmi důležité umět o smrti hovořit s uživateli, kteří „odcházejí“ je nutné mít znalosti a zkušenost jak hovořit s rodinnou. Jde o složitý a psychicky náročný proces, o kterém je nutné hovořit, kterému je nutné se naučit.
Sexualita aneb Jak o ní komunikovat s lidmi s mentálním hendikepem
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční webkameru
- funkční reproduktory
- kvalitní internetové připojení
OBSAH KURZU:
Kurz je zaměřen na citlivé a praktické vedení komunikace o sexualitě u osob s mentálním hendikepem. Účastníci se seznámí s nástroji a přístupy, které umožňují bezpečnou a srozumitelnou komunikaci, včetně neverbálních forem.
Naučíte se:
-
rozpoznat specifika komunikace u lidí s mentálním hendikepem
-
efektivně komunikovat s lidmi, kteří nevyužívají verbální řeč
-
vytvářet a používat komunikační tabulky při tématu sexuality
-
pracovat s edukačními pomůckami vhodnými pro toto téma
-
využít modelové situace k praktickému nácviku komunikace
SPM - Role sociálního pracovníka v praxi individuálního plánování sjednané sociální služby
Záměrem kurzu je upevnit roli sociálních pracovníků ve vybraných tématech sociální práce v sociálních službách a posílit jejich profesní kompetence a praktické dovednosti. Účastníkům se dostane nejen špičkové výuky, ale také kvalitních vzdělávacích materiálů a podpory lektorů po celou dobu kurzu.
Celkový rozsah akreditovaného kurzu je 112 hodin. Z toho 48 hodin je realizováno distanční (on-line) a 64 hodin prezenční formou.
Platba kurzu bude rozdělena do 2 splátek (první v roce 2024, druhá v roce 2025).
| Téma | Datum |
| Role sociálního pracovníka v praxi individuálního plánování sjednané sociální služby | 10.11.2025 |
| Vedení týmu sociální služby v náročné situaci | 11.11.2025 |
| Jak se připravit na inspekci a obhájit dobrou praxi sociální služby | 2026 |
| Hodnocení kvality a efektivity sociální služby | 2026 |
| Stanovování krátkodobých a dlouhodobých cílů sociální služby | 2026 |
| Uplatnění manažerských dovedností v praxi | 2026 |
| Marketing sociální služby | 2026 |
| Závěrečné kolokvium | 2026 |
| Téma | Datum |
| Ochrana práv a omezování svobody včetně pohybu klienta sociální služby | 02.12.2025 |
| Multidisciplinární týmy v sociální práci v sociálních službách | 16.12..2025 |
| Financování sociální služby prostřednictvím více zdrojů | 2026 |
| Interní předpisy poskytovatele sociální služby | 2026 |
| Projev vážně míněného nesouhlasu v pobyt. soc. sl. v praktické rovině z pohledu poskytovatele | 2026 |
| Právo na přiměřené riziko klienta sociální služby | 2026 |
Změny v personální a mzdové oblasti na rok 2026 a aktuality pro II. pololetí roku 2025
- Připravované legislativní změny v oblasti personální a mzdové problematiky a to především se změnami v Zákoníku práce v roce 2026 a další důležité novinky nezbytné pro práci zaměstnavatelů.
- Změny v zákoníku práce od 1. 6. 2025 a 1.1.2026
- Praktická aplikace novely Zákoníku práce 2026
- Zákonné příplatky ke mzdě, platu nebo odměně
- Pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění v roce 2026
- Daň z příjmu – závislá činnost
- Problematika stravování
- Další případné novinky podle aktuálního vývoje legislativy
Paliativní přístup a péče u osob s demencí v zařízeních sociálních služeb
ŠKOLENÍ PROBÍHÁ ON-LINE!
Je nezbytné stažení aplikace Microsoft Teams a počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Paliativní přístup a péče jsou zaměřeny na udržení kvality života navzdory nevyléčitelné nemoci a umírání. U lidí s demencí se však setkáváme se specifickými problémy a situacemi, které péče v závěru života přináší. Tento seminář má pomoci pracovníkům v (pobytových) zařízeních sociálních služeb pochopit tato specifika a přispět k tomu, aby péče byla ulehčující (paliativní), laskavá, důstojná a orientovaná na zachování kvality života a naplňování potřeb umírajících osob s demencí.
Obsah kurzu:
- Paliativní přístup, péče, metody a koncepty práce s člověkem s demencí v závěru života
- Demence
- Identifikace, hodnocení a uspokojování tělesných, psychických, sociálních a spirituálních potřeb u osob s demencí
- Ochrana života, práva klienta a zástupné rozhodování
- Základy komunikace
- Metody a koncepty práce s člověkem s demencí v závěru života